فهرست صفحات

002-united-kingdom

فولاد تاج

ورق اسید شویی فولادی

ورق اسیدشوی یک نوع ورق فولادی است که از ورق سیاه تولید شده از نورد گرم به دست می آید . اسید شویی به صورت خاص برای مقاومت در برابر اسیدها طراحی شده است. این نوع ورق دارای خصوصیات شیمیایی و فیزیکی خاصی است که به آن امکان مقاومت در برابر اثرات ضربه، خوردگی و خستگی را می‌دهد.  ورق اسیدشویی فولادی معمولاً در صنایع شیمیایی، پتروشیمی، نیروگاهی، پالایشگاهی، صنایع غذایی و دارویی، و همچنین در ساختمان‌سازی و صنایع دریایی ، خودرو سازی استفاده می‌شود. این ورق‌ها در اندازه‌ها و ضخامت‌های مختلفی در بازار موجودهستند و معمولاً در اندازه‌های استاندارد تولید می‌شوند. این ورق‌ها دارای مقاومت بسیار بالا در برابر خوردگی و آلودگی هستند و می‌توانند در مقابل اسیدها، شستشوی قوی و شرایط نامساعد محیطی مقاومت کنند.

این ورق‌ها ممکن است با استفاده از فرآیند گالوانیزه شدن نیز پوشیده شوند تا مقاومت آنها در برابر خوردگی و زنگ زدگی افزایش یابد. تولید این نوع ورق فولادی به دلیل کاربرد گسترده‌ای که در صنایع مختلف دارد، بسیار مهم است و تلاش‌های زیادی برای بهبود خصوصیات آن در جهت افزایش عمر مفید و کاهش هزینه‌ها انجام شده است. ورق اسید شویی برای جلوگیری از خنثی کردن پوشش اسیدی تولید می شود. این ورق و دارای مقاومت بالا علیه نفوذ هیدروژن و مواد شیمیایی مختلف است.

نحوه ی تولید ورق اسید شویی:

نحوه ی ساخت ورق به این گونه است که در سطح ورق سیاه  دارای یک سری آلودگی و اکسید وجود دارد و برای ساخت ورق اسیدشویی یاید این اکسید و الودگی ها از بین می رود ؛ برای اسید شویی ورق سیاه از اسید هایی مانند اسید ،  اسید سولفامیک ، سدیم هیپوفسفیت ، سولفوریک ، اسید کلریدریک ، هیدرولیک اسید ، اسید فسفریک ، آمونیوم پرسولفاتورق ،  کلرید آهن استفاده میشود که قیمت این اسید ها برای فرایند اسید شویی متفاوت است . برای این کار ابتدا یه تانکر یا مخزن را پر از اسید مورد نظر میکنند و سپس ورق سیاه را در درون این تانکر ها و یا مخازن قرار میدهند پس گذشت زمان مشخصی این ورقه ها را از تانکر اسید خارج میکنند؛ پس از خارج شدن ورق به دلیل از بین رفتن اکسید ها و آلودگی های ورق ، شاهد سطح صاف و براق از ورق هستید که قابلیت رنگ پذیری زیادی دارد . گاهی ورق های اسیدشویی را روغن کاری کنند.

مزایایی ورق اسید شویی:

ویژگی های ورق اسید شویی عبارتند از:

  • ضد خوردگی بالا: این ورق می‌تواند در برابر اسیدهای قوی مانند هیدروکلریک اسید مقاومت کند.
  • جوش‌پذیری: ورق اسید قابل شستشو کاری و شکل دهی به وسیله روش‌های مختلف را دارد.
  • دوام: پوشش اسیدی این ورق پایدار بوده و برای مدت طولانی ضد خوراکی باقی می‌ماند.
  • سخت مناسب: این ورق برای انواع عملیات سخت‌کاری مناسب است.

کاربرد ورق اسیدشویی فولادی

ورق اسیدشویی کاربردهای مختلفی در مصارف صنعتی و تجاری دارد که از جمله آنها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  1. مخازن و محفظه های نگهداری :

به دلیل مقاومت بالای فولاد اسید شستشو، از این فولاد برای ساختن مخازن و محفظه های نگهداری مواد استفاده می شود.

۲. لوله های انتقال:

فولاد اسید شویی به دلیل مقاومت بالا در برابر خوردگی مناسب‌ترین فولاد برای ساخت لوله‌های انتقال نفت و گاز و…  می‌باشد.

خودرو سازی: استفاده از ورق اسیدشویی در تولید خودرو از کاربردهای مهم این ورق است. معمولا از ورق اسیدشویی برای ساخت رینگ خودرو و شاسی های آن و… استفاده می‌شود.

استفاده در ساختمان: ورق اسید شویی در ساخت و ساز نیز کاربرد زیادی دارد ومعمولا از آنها برای ساخت لوله و پروفیل و این قبیل موارد  استفاده میشود..

  • لوله های آب دهی:

لوله‌ها و اجزای ساختمانی شبکه‌های آب دهی برای جلوگیری از خوردگی داخلی ساخته می‌شوند.

  • کارخانه تجهیزات کاغذسازی :

مانند قالب‌ها، لوله‌ها و قسمت‌هایی که در تماس با مواد شیمیایی بویژه سولفوریک اسید قرار دارند.

  • لوله ها و اجزای انتقال سوخت های شیمیایی

ورق اسید شستشو به دلیل ضد خوردگی بودن در برابر اسیدها و بازها، کاربردهای فراوانی در صنایع مختلفی مانند صنایع شیمیایی، صنایع غذایی و دارویی جهت ساخت قسمت‌هایی مانند مخازن، لوله‌ها و قالب‌ها برای استفاده قرار می‌گیرند.

قیمت ورق اسیدشویی:

قیمت ورق اسید شوی فولادی متغیر بوده و  عوامل موثر بر قیمت ورق اسید شویی شامل:

1) ضخامت ، اندازه و ابعاد ورق : هر چه ضخامت و اندازه و ابعاد این ورق ها بیشتر باشد، قیمت آن نیز بالاتر می‌رود.

2) نوع پوشش: ورق‌های با پوشش‌های خاص و ویژه قیمت بیشتری دارند.

3) کیفیت جوش‌پذیری: ورق‌های با کیفیت جوش‌پذیری بالاتر قیمت بیشتری دارند.

4) استاندارد: مطابق بودن با استانداردهای بین‌المللی مانند ایزو قیمت ورق را افزایش می‌دهد.

5)اندازه و مقیاس تولید: هر چه مقیاس تولید بزرگ‌تر باشد، قیمت کاهش می‌یابد.

در کل پارامترهای فوق بر قیمت نهایی ورق اسید شوی فولادی تاثیرگذار هستند. همچنین باید تولیدکننده محصول را هم در نظر گرفت زیرا قیمت تولیدکنندگان مختلف متفاوت است.

قیمت ورق اسید شوی فولادی بستگی به مشخصاتی مانند برند، کیفیت، میزان عرضه و تقاضا ، تعداد سفارش  و مواد اولیه و هزینه تولید و دیگر ویژگی‌های آن دارد.

بنابراین قیمت این محصول می‌تواند متغیر باشد و شما باید براساس مشخصات مورد و ابعاد مورد نیازتان با ما تماس بگیرید شرکت فولاد تاج با داشتن کارشناسان مجرب میتوانند به شما در زمینه ی خرید ورق اسیدشویی کمک کنند و به سوالات شما پاسخ دهند.

چرا باید از فولاد تاج خرید کنیم؟

اگر جهت خرید ورق اسید شوی فولادی کیفیت بالا و بهترین قیمت به دنبال تامین کننده مطمئن هستید، شرکت فولاد تاج بهترین انتخاب است. شرکت فولاد تاج یکی از معتبرترین تولیدکنندگان و عرضه کنندگان ورق اسید شویی فولادی در ایران است که از تجربه و تخصص بالایی در این زمینه برخوردار است.

مزایای خرید از شرکت فولاد تاج عبارتند از:

• گارانتی بالا و کیفیت مطمئن

• قیمت مناسب و رقابتی

• انواع متنوع ورق اسید شویی با برند فولاد تاج

• امکان دریافت نمونه رایگان و بررسی کیفیت

• تحویل سفارش در کمترین زمان ممکن

• امکان خرید آنلاین از فروشگاه رسمی آنلاین

• پشتیبانی و مشاوره 7 روز هفته

• ارائه فاکتور رسمی و قانونی

علاوه بر این شرکت فولاد تاج، ورقهای اسید شویی با کیفیتهای مختلف مانند ساده، دولبه، صلیبی و تقویت شده را تولید و عرضه می کند و قیمت هایی مناسب ارائه می دهد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *